wtorek, 30 listopada 2010

potencjał nabywczy rynku

Omawiając płaszczyznę finansową naszego przedsięwzięcia warto najpierw skupić się na potencjale nabywczym rynku, na który chcemy wejść. W tym celu przeanalizuję czy istnieje popyt na usługi, które chcemy świadczyć, czy może z góry jesteśmy skazani na porażkę.

Ze względu na specyfikę usług, mobilny dostęp do internetu będzie konieczny do korzystania z naszej aplikacji. Najbardziej popularnymi urządzeniami spełniającymi te wymagania są telefony komórkowe, tablety oraz notebooki. Według firmy badawczej ABI Resarch w 2009 roku na całym świecie nabywców znalazło 1,2 mld mobilnych urządzeńn. Przewiduje się że do roku 2014 ta liczba wzrośnie do 2,25 mld(z czego 90% tych urządzeń to będą telefony komórkowe). Powiedziałem trochę o urządzeniach na świecie to teraz kilka słów o statystykach w Polsce. Według sondażu GfK Polonia telefon komórkowy posiada teraz około 77% Polaków, z czego 90% użytkowników mieszka w dużych miastach. Biorąc pod uwagę, że większość komórek posiada dostęp do internetu i gps, oraz że zamierzamy się skupić na usługach świadczonych w mieście, dzięki takim statystykom perspektywy sukcesu naszego projektu są bardzo obiecujące.

Niektóre z usług, które chcemy zaoferować są już dostępne na rynku, co świadczy o występowaniu na nie zapotrzebowania. Dodatkowo w przeprowadzonym przeze mnie badaniu tendencji rynkowych prawie wszyscy ankietowani (osoby w wieku 20-25 lat) wskazywali, że o ile usługi byłyby darmowe to bardzo chętnie korzystaliby z naszej aplikacji. Niektórzy, zaznaczali także, iż byliby wręcz skłonni zapłacić niewielką sumę pieniędzy za wygodę polegającą na skomasowaniu wszystkich interesujących ich usług w jednej aplikacji.

Wypływające z powyższego rozumowania wnioski pozwalają domniemywać występowanie dużego prawdopodobieństwa pozyskania konsumentów.

Pozostało jedynie odpowiedzieć na pyatnie, czy firmy chętnie udostępniałyby potrzebne informacje?

Uważam że tak, ponieważ z ekonomicznego punkty widzenia udostępnianie i zamieszczanie podobnych informacji w internecie to doskonała reklama dla firm. Działalność taka wpływa również na kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jako przyjaznego klientowi, co łącznie, w ostatecznym rozrachunku, przedkłada się na wzrost sprzedaży.

Podsumowując, z powyższej analizy jasno wynika, że zarówno konsumetów naszych usług jaki i firm dostarczających nam informacji, które są niezbędne do prawidłowego działania aplikacji, nie powinno zabraknąć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz