wtorek, 30 listopada 2010

Modele biznesowe

„model biznesowy to przyjęta przez firmę metoda powiększania i wykorzystywania zasobów w celu przedstawienia klientom oferty produktów i usług, której wartość przewyższa ofertę konkurencji i która jednocześnie zapewnia firmie dochodowość" (Afuah, Tucci, 2003: 20).

Model biznesowy opisuje sposób w jaki firma ma zamiar zarabiać.

W naszym przedsięwzięciu będziemy wykorzystywać model pośrednika informacyjnego(infomediary model), czyli na swojej stronie będziemy umieszczać informacje od różnych firm, np. o najnowszych promocjach ich produktów lub usług, o wydarzeniach przez nich organizowanych. Za umieszczenie tych danych, będziemy pobierać opłaty od firm, co będzie stanowić główne źródło naszych dochodów. Natomiast klienci będą mieli łatwy dostęp do informacji ich interesujących.

Oprócz modelu informacyjnego będziemy również wykorzystywać model reklamowy(advertising model). Wraz z rozwojem naszej aplikacji i wzrostem jej popularności, firmom będzie zależeć na wyróżnieniu swojej oferty na naszej stronie lub umieszczeniu na niej swojej reklamy. Za taką usługę będziemy pobierać dodatkowe opłaty, co zwiększy nasze wpływy.

Kolejnym modelem biznesowym przez nas wykorzystanym będzie model wirtualnej wspólnoty(community model) , czyli zbioru jednostek skupionych, celem zaspokojenia potrzeb zarówno własnych, jak i innych członków społeczności. Użytkownicy naszego serwisu będą mogli za darmo wyszukiwać potrzebne im dane, będą informowani bez ponoszenia kosztów o usługach, produktach, wydarzeniach mogących ich potencjalnie zainteresować oraz otrzymają możliwość wyrażania swoich opinii na ich temat.

1 komentarz:

  1. Czym wasze przedsięwzięcie będzie się wyróżniać na tle innych konkurencyjnych firm?

    OdpowiedzUsuń