środa, 1 grudnia 2010

1+1=3???

Wspólpraca z partnerami, czyli synergie

1+1=3. Nie możliwe? A jednak! Wspólne działanie zawsze daje większe, lepsze efekty! Trzeba kooperować i synchronizować działania aby zajść dalej, niż byłoby to możliwe w działaniu indywidualnym.

Definicja pojęcia synergii mówi o tym, że suma pojedynczych działań kilku osób jest mniejsza niż suma ich działania zespołowego. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że większość imperiów finansowych było początkowo dziełem 2-3 zawziętych znajomych, a nie 1 samotnego geniusza!

Dowolny cel zawsze szybciej i łatwiej osiągniesz w zgranym zespole, ponieważ jego energia jest kilkaset razy wyższa niż suma poszczególnych energii członków zespołu.

Także analizując nasze przedsięwzięcie również doszliśmy do wniosku, że aby osiągnąć sukces musimy współpracować z innymi firmami. Przede wszystkim aby zrealizować funkcję wyszukiwania miejsc na mapie musimy posiadać szczegółowe mapy. Najlepszym i najłatwiejszym sposobem jest wykorzystanie istniejących już GoogleMaps. Współpraca ta będzie dużo bardziej efektywna niż samodzielna realizacja funkcji lokalizacyjnych na potrzeby naszej aplikacji. Poza tym będziemy potrzebowali współpracy ze strony innych firm, o których informacje chcemy zamieszczać na naszej stronie. Chodzi tu dane ze stron internetowych kin, klubów, teatrów, muzeów....czy też innych punktów usługowych. W interesie wyżej wymienionych firm leży współpraca z naszym portalem, gdyż dzięki nam będą promować swoje usługi/ produkty i dzięki temu mogą zwiększyć grono swoich klientów.
Oczywiście na samym początku naszej działalności ciężko będzie przekonać potencjalnych partnerów biznesowych do współpracy, gdyż nasza oferta będzie wydawać się nieatrakcyjna, ze względu na małą liczbę użytkowników naszej aplikacji. Początkowo będziemy musieli ponieść nakłady finansowe na rozreklamowanie się. Jednak z czasem, gdy liczba userów wzrośnie, będziemy mogli liczyć na oferty współpracy, a co za tym idzie wymierne korzyści. I właśnie wtedy owe 1+1 będzie się równać 3!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz