środa, 1 grudnia 2010

Powiązania, uzależnienia, interwencje regulacyjne...

...czyli o czym trzeba pamiętać podejmując działalność!

W naszym przedsięwzięciu będziemy świadczyć usługi drogą elektroniczną. Jest to wykonanie usługi bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.

Świadczenie tego typu usług jest regulowane przez prawo (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204). Ustawa nie wprowadza rewolucji na rynku internetowym, lecz stanowi uściślenie i doprecyzowanie zasad świadczenia usług drogą elektroniczną, które wykształciły się na rynku internetowym w drodze zwyczaju a także przestrzegania przepisów zawartych w innych aktach prawnych, które nie odnosiły się bezpośrednio do rynku internetowego. Wejście tej ustawy w życie ma jednak olbrzymie znaczenie, gdyż ujednolica zasady świadczenia usług droga elektroniczną i określa te zasady w jednym akcie prawnym, zapewniając usługobiorcom i usługodawcom pewne źródło prawa dotyczącego ich działalności.



W naszym serwisie będziemy również wymagać rejestracji użytkowników oraz podania informacji, które pozwolą nam określić profil danego klienta. W związku z tym będziemy musieli zadbać o ochronę danych osobowych naszych klientów. Polski ustawodawca, wzorując się na regulacjach prawnych dyrektywy Unii Europejskiej z dnia 24. 10. 1995 roku, uchwalił 29 sierpnia 1997 roku ustawę o ochronie danych osobowych. Ustawa ta chroni prawa osób fizycznych, których dane są lub mogą być przetwarzane w zbiorach danych oraz określa zasady przetwarzania danych osobowych.

Prawo reguluje nasze działania, jednak żeby zaistnieć musimy zwrócić uwagę na kilka innych aspektów, specyficznych dla naszej branży. Przede wszystkim, aby nasza aplikacja działała i pozyskiwała nowych użytkowników, muszą mieć oni dostęp do internetu. Jest to czynnik niezwykle ważny, jednak zupełnie nie zależy od nas. To polityka dostawców internetu wpływa na liczbę użytkowników internetu, a co za tym idzie liczbę potencjalnych naszych klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz