czwartek, 16 grudnia 2010

Syntetyczna koncepcja przedsięwzięcia, wizja i misja, cele strategiczne, grupy docelowe, zapotrzebowanie ilościo

Celem naszej aplikacji jest umożliwienie wszystkim użytkownikom mobilnym dostępu do informacji, dzięki którym będą mogli szybko podjąć decyzję dotyczącą wielu aspektów ich życia, poczynając od wyboru sklepu, miejsca skorzystania z konkretnej usługi, po znalezienie miejsca parkowania. Oferta będzie skierowana do osób zamieszkujących teren Warszawy lub przebywających w niej czasowo, np. w celach turystycznych, biznesowych. Muszą oni posiadać telefon z GPSem i dostępem do Internetu. Korzystanie z naszej aplikacji będzie całkowicie bezpłatne. Zyski będziemy czerpać z ogłoszeń zamieszczanych przez firmy chcące się reklamować za pomocą naszego serwisu.

Wizja i misja

Naszym zadaniem będzie dostarczenie ludziom informacji, których poszukują. Użytkownicy będą mogli wyszukać interesujące ich punkty usługowe, teatry, sklepy znajdujące się w pobliżu. Dzięki możliwości dokładnej personalizacji, będą im przekazywane informacje tylko na tematy, które ich interesują, np. o wydarzeniach kulturalnych, nowych promocjach. Dzięki szerokiej ofercie chcemy dotrzeć do szerokiego grona użytkowników, bez względu na zwód, wiek, czy zainteresowania. Aplikacja ma im ułatwić codzienne życie, uwolnić od czasochłonnego wyszukiwania potrzebnych wiadomości. Dzięki niej będą więcej wiedzieli o miejscu, w którym się znajdują i szybciej znajdą szukane punkty.

Cele strategiczne

Przed rozpoczęciem działalności potrzebne jest jasne określenie celów strategicznych. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać nasze silne strony i poradzić sobie z konkurencją. Bardzo ważne będzie pozyskanie początkowej grupy klientów, którzy pomogą nam rozpowszechnić usługę. Kluczowe będzie tu pierwsze wrażenie jakie zrobi na nich aplikacja. Już w momencie pierwszego wypuszczenia jej na rynek musi być przejrzysta, prosta w obsłudze, łatwa do spersonalizowania. Nie możemy dopuścić do tego, żeby działała zbyt wolno lub była zbyt energochłonna. Korzystanie z niej powinno być wygodne i przyjemne. Gdy będziemy mieli już dobry produkty trzeba będzie go rozreklamować. Droga kampania reklamowa nie zawsze przynosi najlepsze rezultaty, dlatego ważne jest staranne przemyślenie strategii i właściwy dobór reklam do charakteru naszych usług. Chcemy przyciągnąć zarówno użytkowników jak ich reklamodawców. Poza tym przez cały okres naszej działalności musimy ciągle zmieniać i poszerzać naszą ofertę dostosowując się do zmiennych warunków otoczenia i rozwoju technologicznego.

Grupy docelowe

Użytkownicy – stali i tymczasowi mieszkańcy Warszawy oraz turyści i osoby krótkotrwale przebywające w Warszawie, np. w celach biznesowych

Płatnicy – firmy, które będą się reklamowały za pomocą naszej aplikacji

Decydenci – decyzje o naszej działalności będziemy podejmować sami, w razie potrzeby konsultując się ze specjalistami, np. prawnikami

Zapotrzebowanie ilościowe

Określenie liczby użytkowników naszej aplikacji jest bardzo trudne. W Warszawie żyje ok. 2,5 mln osób. Nie wszyscy jednak mają smartfony. Liczba telefonów z GPSem gwałtownie rośnie i w ciągu najbliższych kilku lat najprawdopodobniej zdecydowana większość warszawiaków będzie je miała. W początkowej fazie naszej działalności spodziewamy się około 50 tysięcy użytkowników.

Wydatki

Wydatki jakie będą musieli ponieść nasi klienci.

Użytkownicy – kupno smartfony, wydatki związane z dostępem do Internetu

Reklamodawcy – opłaty za reklamowanie się w naszym serwisie

Pakietyzacja

Nie przewidujemy możliwości pakietyzacji naszych usług. Być może w przyszłości zostaną wprowadzone zniżki dla stałych klientów i osób zamawiających więcej reklam.

ARPU

Przychód na użytkownika ARPU (average ravenue per user), zależy od relacji pomiędzy liczbą reklamodawców a liczbą użytkowników. Przez pierwszy okres działalności będzie się bardzo zmieniał. Później jedna firma będzie przypadała na około 25 użytkowników. Średnia miesięczna opłata za reklamę danej firmy wyniesie 10zł, co daje nam ARPU na poziomie 40gr.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz