![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg-fEsd_RzTPJnDMTkTC4J8EujZSmK4zIUgk78oNlKWFSvvMrDob5vVRw5plK-euFjlTTWumk8jN8A2SgqguY7TfFRpsnHTOhK1_KJwmQ3_HdKP6FUF5MUV181d62iHg9SyUfjBJrm6_Zu4/s200/pobrane.jpg)
Nasza aplikacja będzie miała cechy wspólne z serwisami społecznościowymi, ze stronami reklamowymi jak i portalami informacyjnymi. Zajmę się więc każdym rynkiem z osobna.
Zacznijmy od serwisów społecznościowych. W ostatnich 6-7 latach bardzo rozwineły się, przynosząc bardzo duze zyski dla twórców. Na stronie TechCrunch.com można znaleźć wyniki analizy wartości tych portali. Cały rynek w 2009 roku został wyceniony na ok 27 mld USD co jest nieukrywajmy pokaźną kwotą. Najpopularniejszym na świecie jest facebook.com ok 10 mld USD, lecz w Polsce fb wcale nie ma najwięcej użytkowników (ok 7mln). Palmę pierwszeństwa dzierży nasza-klasa (ok 13 mln). Wartość polskiego serwisu wynosi ok 145mln USD.
Portale reklamowe są, ale zazwyczaj polegają one na tym, że nie reklamują konkretnego produktu tylko konkretne firmy w danej dziedzinie. Do serwisów reklamowych można też zaliczyć strony porównujące ceny konkretnych produktów, bo można tam znalęźć informacje o różnego typu promocjach, co wyraźnie zwiększa wartość tego rynku. Do konkretnych wartości tego rynku nie udało mi się dotrzeć.
Ostatnimi stronami nas interesującymi są strony informacyjne o cenach na stacji paliw, wydarzeniach kulturowych, lub o miejscach, zabytkach czy wydarzeniach historycznych. Jest wiele stron poświęconych tym zagadnieniom, ale nie spotkałem żadnej która by zestawiała wszystkie te niezwiązane ze sobą informacje w jednym miejscu. Najbliższą temu są dwie znane mi strony: dlastudenta.pl (jak sama nazwa portalu wskazuję jest przeznaczona do wąskiej grupy odbiorców) oraz Google Maps (oferuje niektóre spośród planowanych przez nas usług). Biorąc pod uwagę, że Google Maps jest jedną z usług Google wartość tego rynku też jest nie mała.
Największą wartość ma rynek portali społecznośćiowych, więc to tylko zachęca nas do wykorzystania pomysłów związanych z tymi serwisami lub samych tych portali w jak najwiekszym stopniu, co nie znaczy że pozostałe zamierzamy zaniedbać. Każdy z tych rynków ma dużą wartość i potencjał, więc przy odpowiedniej strategii i sprawnym planowaniu usług możliwe jest osiągnięcie niemałego zysku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz