środa, 1 grudnia 2010

Ceny, pakietyzacja, koszty sprzedaży

W tym wpisie zajmę się sprawami finansowymi.

Sukces naszej działalności będzie się opierał o pozyskanie jak najszerszej grupy użytkowników naszej aplikacji. Aby to było możliwe program ten początkowo musi być całkowicie bezpłatny. Dopiero później można wprowadzić jakieś opłaty za część nowych usług. Główne funkcje jednak powinny pozostać bezpłatne.

Będzie to wymagało dużych nakładów finansowych w początkowej fazie działalności. Dopiero później, po kilku miesiącach, inwestycja zacznie przynosić jakiekolwiek istotne zyski. Początkowo nasza oferta musi być także bardzo tania dla reklamodawców, firm, chcących się kontaktować z potencjalnymi klientami za naszym pośrednictwem. Dopiero na bazie tak powstałej sieci użytkowników i firm staniemy się atrakcyjni dla kolejnych usługobiorców. Naszym towarem będzie informacja, więc musimy zgromadzić jej wystarczająco długo. To będzie najtrudniejszy etap.

Utrzymanie aplikacji powinno być łatwiejsze, jeśli pomyślnie zakończymy pierwszy etap działalności i zdobędziemy pewną pozycję na rynku. Będziemy mieli stałe dochody. Im więcej będziemy mieli użytkowników tym więcej nowych osób będzie chciało korzystać z naszych usług. Jednak może to być bardzo zdradliwe poczucie bezpieczeństwa. Jeśli nie będziemy ciągle ulepszali naszej oferty może pojawić się jakaś inna firma, która odbierze nam klientów. Na tym etapie będzie można też zdecydowanie zwiększyć ceny reklamowania się u nas i wprowadzić bardziej skomplikowane usługi, na które nie było wcześniej funduszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz