niedziela, 16 stycznia 2011

Strategia: rynkowa, promocji i komunikacji z rynkiem (ATL, BTL); zapewnienie dostępu do oferty, koszt pozyskania klientów, struktura organizacyjna

Dobrze dobrana strategia rynkowa pozwoli nam na osiągnięcie sukcesu. Jednym z najważniejszych jej elementów są sposoby pozyskania klientów. Reklamodawców, którzy będę generowali nasze dochody najlepiej przekona duża liczba użytkowników naszej aplikacji. Aby coraz więcej osób chciało używać naszego serwisu musi on być atrakcyjny, prosty w obsłudze i przydatny w życiu codziennym. Musimy zadbać o funkcjonalność naszego produktu, tak aby klienci, którzy raz po niego sięgną, przyzwyczaili się do niego. Dodatkowo w naszej działalności pomoże nam grupa partnerów: firm, które w zamian za darmowe korzystanie z naszych usług zgodzą się zamieścić reklamę naszej aplikacji np. na swoich stronach internetowych.

Strategia promocji i komunikacji jest kluczowa dla nowego przedsięwzięcia. Dużą rolę będzie tu odgrywało wytworzenie u potencjalnych klientów potrzeby na używanie naszego produktu. W kampanii reklamowej spróbujemy przekonać mieszkańców Warszawy, że nasza aplikacja ułatwi im życie i pozwoli zaoszczędzić czas. Musimy skupić się na tym co użytkownik może zyskać na darmowym korzystaniu z naszej usługi. Reklamy planujemy umieścić w Internecie i komunikacji miejskiej. Chcemy przykuć uwagę mediów, żeby artykuły o naszym produkcie pojawiły się na stronach, które czytają użytkownicy smartfonów. Będzie to forma komunikacji typu ATL (above the line). Ze względu na masowy charakter naszych usług nie będziemy stosowali komunikacji indywidualnej BTL(below the line). Przy pozyskiwaniu reklamodawców naszymi największymi atutami będzie liczba użytkowników i stosunkowo niski koszt dotarcia z reklamą do grupy zainteresowanych osób.

Zapewnienie dostępu do oferty

Żeby móc korzystać z naszych usług użytkownik będzie musiał mieć telefon z GPSem i dostępem do Internetu. Naszą aplikację będzie można łatwo ściągnąć ze strony internetowej.

Koszt pozyskania klientów

Program planujemy napisać sami, bez pomocy zewnętrznych programistów, dlatego koszty będą się ograniczały głównie do reklamy.

- reklama w Internecie: 2500zł/miesiąc

- telefon/Internet do komunikacji z klientami: 1500zł/miesiąc

Kanały sprzedaży i utrzymania

Strona internetowa i forum – aplikację będzie można ściągnąć z naszej strony internetowej. Za jej pośrednictwem będzie można także wykupić reklamę. Na stronie będzie się znajdywał dokładny opis naszych usług i dział pomocy dla użytkowników i reklamodawców.

Telefon – część reklamodawców będziemy pozyskiwać telefonicznie, ustalać szczegóły usługi

Mail – kanał kontaktu zarówno dla reklamodawców jak i użytkowników

Indywidualne spotkania – ta forma kontaktu będzie wykorzystywana jedynie dla większych reklamodawców, wymagających dokładniejszych ustaleń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz