sobota, 22 stycznia 2011

Plan sprzedaży (w czasie) - warianty optymistyczny, neutralny, pesymistyczny

W ostatnim wpisie przedstawię trzy warianty planu sprzedaży: optymistyczny, neutralny i pesymistyczny. Każdy z wariantów jest przedstawiony na wykresie jako udział w rynku reklam, które generują zyski.

Wariant optymistyczny to taki, w którym przekroczone zostaną nasze oczekiwania. Liczba reklamodawców będzie rosła szybciej i jej wzrost będzie bardzo szybko podążał za wzrostem liczby użytkowników. Ostatecznie udział w rynku reklamodawców ustabilizuje się na wyższym poziomie niż był początkowo przewidywany.

Wariant neutralny zakłada, że wszystko powiedzie się mniej więcej zgodnie z planem. Początkowo niska liczba reklamodawców zacznie gwałtownie rosnąć jakiś czas po tym jak uzyskamy duże grono użytkowników.

Wariant pesymistyczny związany jest z ryzykiem jakichś niepowodzeń, np. nietrafnej kampanii reklamowej lub problemów technicznych. Wówczas szybszy wzrost liczby reklamodawców nastąpi ze sporym opóźnieniem i będzie mniej dynamiczny. Osiągnie też niższy poziom ostateczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz