czwartek, 13 stycznia 2011

Planowana pozycja rynkowa dla poszczególnych linii biznesowych (w czasie)

Dzisiaj zajmę się tym, jaką pozycję rynkową planujemy zająć w ciągu najbliższych 5 lat. Nasze miejsce na rynku należy rozpatrywać w dwóch obszarach: wśród użytkowników i wśród reklamodawców.

Potencjalni użytkownicy naszej aplikacji to osoby posiadające smartfony. Początkowo liczba naszych klientów będzie zwiększać się bardzo powoli, niemal liniowo. Po kilku miesiącach i osiągnięciu pewnego progu liczby użytkowników wzrost powinien być znacznie bardziej dynamiczny. Po około dwóch latach od rozpoczęcia działalności liczba użytkowników zacznie się stabilizować na poziomie nieco ponad 50% rynku.

Potencjalni reklamodawcy to firmy oferujące swoje usługi dla klientów indywidualnych na terenie Warszawy. Ich liczba będzie silnie zależeć od ilości użytkowników. Początkowo będzie bardzo mała, ponieważ reklamodawcy muszą płacić za nasz usługi. Kiedy liczba użytkowników osiągnie pewien poziom zacznie wzrastać także liczba reklamodawców. Dlatego też wykres dla reklamodawców ma podobny kształt do wykresu dla użytkowników, przesuniętemu o kilka miesięcy. Liczba reklamodawców będzie z pewnym opóźnieniem podążać za liczbą użytkowników.

Powyższe rozważania mają charakter szacunkowy. Trudno jest przewidzieć dokładny wzorst popytu na nasze usługi. Dodatkowym problemem jest dokładne określenie ilościowe rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz