Customer Relationship Management (CRM): ten proces grupuje rozważania na temat podstawowej znajomości potrzeb klientów i zawiera całą funkcjonalność niezbędną do zdobycia, poprawy i utrzymania relacji z klientem. Jest przyjętą strategią, filozofią działania przedsiębiorstwa na temat obsługi klienta.
System relacji z klientem ma na celu:
- stały z nim kontakt
- jego zadowolenie
- klienci biznesowi
- użytkownicy indywidualni
W stosunku do naszych klientów użytkowników:
- zapewnienie intuicyjnego interfejsu, tak aby obsługa nie sprawiała problemu dla przeciętnego użytkownika
- zapewnienie mailowej pomocy w obsłudze technicznej naszej aplikacji, czyli w zarejestrowaniu się, logowaniu, zmienianiu swojego profilu, korzystaniu z nowych usług... pomoc ta będzie w formie mailowej. Zadbamy o to aby klient nie czekał dłużej jak 48h na uzyskanie odpowiedzi. Oczywiście będziemy się starać odpowiedzieć w najkrótszym możliwie terminie. W przyszłości, wraz z rozwojem pomyślimy o zapewnieniu telefonicznej linii pomocy.
- bardzo pomocne na każdym portalu są FAQ - Frequently Asked Qusetions. Wraz z otrzymywaniem maili z pytaniami o rozwiązanie problemów, będziemy wiedzieli które czynności związane z obsługą naszego portalu/aplikacji stanowią problemy i będziemy mogli umieścić gotowe odpowiedzi, tak że użytkownicy nie będą musieli oczekiwać na odp. mailowo.
- poza tym maile z pytaniami dadzą nam obraz z czym nasi użytkownicy sobie nie radzą, co należy uprościć, co poprawić i oczywiście będziemy te ulepszenia systematycznie wprowadzać
- na podstawie aktywności użytkowników, będziemy na bieżąco obserwować, które funkcje naszego portalu cieszą się największą popularnością, które więc należy wzbogacić o nową dodatkową funkcjonalność, a z których należy zrezygnować czy diametralnie zmienić, aby trafić w gusta użytkowników
- kolejnym narzędziem służącym do uzyskania zadowolenia klientów może być system promocji najaktywniejszych klientów. Może to polegać na tym, że wyjątkowo aktywni użytkownicy otrzymują informacje o ekstra promocjach przed innymi użytkownikami....
- w pierwszej fazie musimy zachęcić potencjalnych klientów do umieszczania reklam na naszym blogu, może to się odbyć na zasadzie początkowego darmowego umieszczania ofert i dopiero po jakimś czasie wprowadzeniu opłat, oczywiście niewygórowanych
- poza tym dla naszych najlepszych klientów musimy przygotować ekstra oferty, polegające na podkreśleniu ich reklam, umieszczeniu na początku strony, czy ofiarowaniu pakietu darmowych ofert, rabatów, promocji
- musimy wykazać się elastycznością oferty, tak aby dostosować ją do potrzeb klienta, czasami lepiej na początku stracić, aby pozyskać klienta, który w przyszłości może być dochodowy
- zapewnienie kompleksowej obsługi i indywidualnego podejścia. Wyznaczenie konkretnej osoby do obsługi danej firmy, tak aby ta osoba znała historię kontaktów biznesowych z firmą i mogła szybciej dostosowywać ofertę do ich potrzeb
- zapewnienie firmom podglądu tego co umieszczają na naszym portalu, jakim to się cieszy zainteresowaniem, czyli po prostu konto z rozliczeniami, umowami...
Budowanie nowych relacji z klientami to proces długotrwały, tym bardziej skuteczny, im lepsze rozwiązania się zastosuje. Tutaj trochę informacji o tym: https://www.sente.pl/teneum/crm/podstawowe-informacje/ Nowoczesne technologie umożliwiają sprawniejsze zarządzanie obsługą klientów, a przy tym budowanie długotrwałych relacji.
OdpowiedzUsuńSystemy CRM https://craftware.pl/co-jest-crm-czy-warto-z-niego-korzystac/ są bardzo pomocne przy budowaniu długotrwałych, pozytywnych relacji z klientami. Dzięki sprawnemu zarządzaniu wszelkimi danymi o odbiorcach produktów firmowych oraz ewidencjonowaniu kontaktów możliwe jest m.in. prowadzenie efektownych kampanii marketingowych, które oparte są na doświadczeniach klientów. W ten sposób wdrożenie systemu przyczynia się do zwiększenia sprzedaży oraz liczby zainteresowanych naszymi towarami osób.
UsuńFajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuń