środa, 5 stycznia 2011

Produkty: tworzenie, dostosowywanie, pozycjonowanie oferty, model biznesowy, "obietnica" dla klienta

Dzisiaj zajmę się samym produktem, który chcemy oferować. Na początku naszej działalności musimy jasno określić cechy naszej aplikacji, zestaw i formę możliwych usług, dostępne platformy itp. Dopiero z dokładnie przygotowanym planem będziemy mogli przystąpić do pisania samego programu. Kolejną fazą musi być staranne testowanie, aby gotowy produkt był dobrej jakości. Będzie to też czas na wyszukanie niedoskonałości i dostosowanie naszej aplikacji. Przed wprowadzeniem na rynek powinna być przetestowana przez grupę osób, które wskażą jej silne i słabe strony.

Następnym etapem będzie wprowadzenie naszych usług na rynek i pozycjonowanie naszej oferty. Musi ona wyróżniać się wśród innych. Bardzo ważne jest stworzenie dobrego wizerunku, tak by nasze usługi kojarzyły się z prostotą, skutecznością, stabilnością. Dzięki temu będzie możliwe powstanie „mody” na nasz produkt.

Model biznesowy

Przyjęty przez nas model biznesowy będzie modelem reklamowym. Zyski naszej działalności będą pochodzić w całości z reklam umieszczanych na naszej witrynie. Dla użytkowników usługa musi być bezpłatna. Poza tym posłużymy się modelem producenta. Nie będziemy korzystać z żadnych pośredników, będziemy bezpośrednio sprzedawać usługi naszym klientom.

„Obietnica” dla klienta

Grupę obietnic trzeba podzielić na dwie podgrupy interesariuszy: użytkowników aplikacji i reklamodawców.

Dla użytkowników aplikacja ma być wygodna w obsłudze. Ma ułatwiać im codzienne życie, skutecznie podawać im te informacje, których potrzebują. Główną zaletą naszego produktu będzie dostosowanie usług do potrzeb danej osoby, dzięki czemu użytkownik nie będzie zarzucany masą niepotrzebnych wiadomości, otrzyma tylko to, czego potrzebuje.

Dla reklamodawców ma być to możliwość skutecznej i taniej reklamy. Skuteczność będzie się wiązała przede wszystkim z tym, że reklama będzie trafiała bezpośrednio do osób nią zainteresowanych, potencjalnych klientów. Szczególnie korzystne będzie to dla firm oferujących niszowe usługi, których reklama w szerszej grupie przypadkowych osób była bym bezcelowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz